Rabu, 2 Jun 2010

*ORIGAMI - POLITEKNIK PASIR GUDANG*


Pada hari Rabu 19 Mei yang lalu, kira-kira jam 2.00 petang sekumpulan pelajar dari Politeknik Pasir Gudang  bersama para pensyarah mereka telah mengadakan demonstrasi lipatan origami untuk murid-murid Tahun 3 di sekolah ini.   Aktiviti ini dijalankan di dalam bilik darjah dan di dewan sekolah.

Program Origami ini dimulakan secara rasmi di dewan sekolah dengan ucapan daripada Pn. Inon bt. Markusin iaitu Guru Penolong Kanan Petang.    Ini diikuti dengan taklimat teknik membuat origami oleh pensyarah Politeknik Pasir Gudang.

Kemudian, para pelajar tahun 3 dibahagikan kepada kumpulan - kumpulan kecil agar mudah diberi bimbingan.    Mereka diberi kertas yang berwarna warni.   Ada yang membuat tanglung, sampan, katak, burung dan arnab.  Para pelajar politeknik berusaha dengan gigih membantu murid-murid Tahun 3 menguasai teknik origami yang disampaikan.

Apabila para pelajar berjaya membuat origami yang ditetapkan mereka menggantungkannya pada tali yang telah disediakan.  Para pelajar tersenyum gembira dengan kejayaan mereka.   Begitu juga dengan guru-guru SKMKJ.   Sekalung penghargaan untuk para pelajar Politeknik Pasir Gudang.  Terima kasih daun keladi, lain kali datang lagi ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan