Isnin, 19 April 2010

*MAJLIS PERSARAAN PN. HJH. JUNIDAH BT. TALIB - GPK HEM*

Pada hari Rabu 7 April yang lalu, pihak sekolah telah mengadakan Majlis Persaraan Pn. Hjh. Junidah bt. Talib, GPK HEM Sekolah Kebangsaan Mohd Khir Johari.  Majlis yang gemilang ini diadakan untuk meraikan Pn. Hjh. Junidah yang telah berkhidmat lebih 35 tahun sebagai seorang pendidik. Anak kelahiran Gelang Patah ini mula berkhidmat di SK Convent sebelum bersara wajib 56 tahun di sekolah ini.
Majlis pada pagi itu diadakan di dewan sekolah.   Setelah murid-murid dan guru-guru berhimpun, Pn. Hjh Junidah melangkah ke dewan buat kali terakhir untuk bertemu dengan murid-murid kesayangannya.
Selepas bacaan doa, Tuan Guru Besar iaitu En. Zamani b. Hj. Ahmad memberikan ucapan dan penghargaan atas segala jasa Pn. Junidah sepanjang berkhidmat sebagai pendidik.   Kemudian, bacaan biodata Pn. Junidah dibacakan  oleh Cikgu Suhaili dengan iringan muzik.   En. Rahmat Hidayat pula mendeklamasikan sajak istimewa untuk Pn. Hjh. Junidah dengan tajuk sajaknya "Liku Seorang Guru".   Selepas itu, Pn. Hjh. Junidah dijemput untuk memberikan ucapan persaraannya.

Suasana menjadi pilu apabila sesekali Pn. Hjh. Junidah menitiskan air mata ketika menyampaikan ucapannya.  Selesai ucapan beliau, murid-murid dan guru-guru menyampaikan kad ucapan dan hadiah sebagai tanda kenangan.   Pasukan koir yang terdiri daripada para pengawas turut membuat persembahan dengan menyampaikan dua buah lagu iaitu Doa Perpisahan dan Hanya Nyanyian.

Kemudian, Pn. Hjh. Junidah kemudian dibawa ke kantin untuk jamuan ringan sebelum acara "send off".   Murid-murid yang telah beratur menuju ke pintu pagar utama bersalam-salaman dengan Pn. Hjh. Junidah sebaik-baik sahaja beliau mula melangkah keluar selepas jamuan.

Sesungguhnya perpisahan itu menyedihkan namun segala jasa dan budi Pn. Hjh Junidah kepada sekolah ini amat kami hargai dan disanjung tinggi.   Akhir kata, selamat sersara dan semoga berbahagia di samping keluarga.

1 ulasan:

  1. semoga pnjg umur dan dimurahkan rezeki...
    amin....

    BalasPadam