Isnin, 24 Mei 2010

*TEKNIK MENJAWAB SOALAN BAHASA INGGERIS UPSR*

Pada hari Sabtu, 22 Mei 2010, pihak sekolah telah mengundang seorang penceramah Bahasa Inggeris dari SK St. Joseph iaitu Puan Jayanthi a/p Loganathan.   Beliau dijemput untuk menyampaikan ceramah tentang Teknik Menjawab Soalan Bahasa Inggeris UPSR.


Sesi ceramah bermula jam 8.00 pagi dan tamat pada jam 10.00 pagi.  Murid-murid telah dibekalkan dengan bahan ceramah dan menggunakannya sebagai panduan.   Tips dan nasihat turut diberi oleh Pn. Jayanthi dalam menjawab soalan Bahasa Inggeris Kertas 2 terutama Bahagian C.   Beberapa orang guru Bahasa Inggeris turut hadir untuk menguruskan sesi ceramah tersebut.


Pada akhir ceramah, murid-murid diberi peluang untuk mengemukakan soalan.  Menjadi harapan sekolah, agar usaha ini akan membantu persiapan murid-murid menghadapi peperiksaan UPSR.

6 ulasan:

  1. lawa blake cikgu kat skolah ni

    BalasPadam
  2. Nak tanya sikit jangan marah ye... mana teknik nak jawab solan Bahasa Inggeris...

    BalasPadam
  3. Izztie..kami minta maaf kerana tak dapat siarkan bahan semasa teknik menjawab soalan BI di sini kerana bahan tersebut agak banyak. Ruangan ini hanya menyiarkan makluman tentang program yang dijalankan. Mungkin tajuk yang sesuai ialah Bengkel Teknik Menjawab Soalan BI.

    Kepada Izzatie, cuba dapatkan bahan melalui kedai buku atau bertanya kepada guru. Semoga Izzatie akan berjaya dalam peperiksaan. Terima kasih atas pertanyaan.

    BalasPadam
  4. Very nice write-up. I certainly appreciate this website.
    Stick with it!
    http://wonc.tv/read_blog/227674/why-you-must-buy-instagram-likes-aid-your-company-be-more-successful
    Here is my weblog :: glues

    BalasPadam
  5. Hi, I would like to subscribe for this webpage to take latest updates, thus where can i
    do it please help out.
    http://gameshack.projects.si.umich.edu/elgg2/pg/blog/AkilahColl/read/100526/why-should-you-buy-instagram-likes-help-out-your-small-business-succeed
    Here is my webpage : bureaus

    BalasPadam
  6. cikgu mana soalan BI nya???????

    BalasPadam